BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, March 24, 2010

CARA-CARA NK ATASI STRESS.

1. Senyum

senyum boleh membuatkan kta rsa tenang..jd, nk elak stress, kta pkir lr something yang boleh buat kta senyum k (^_^)


2. Bersendirian

kadg2 tuu..kta perlu gk take time untuk bersendirian..supaya kta bleh mncri ketenangan..tenang 2 kn ubat stress..jd, ap2 cara y bleh bwat kita tenang...mesti kta leh elak dri stress..


3. Bertenang

Tarik nafas dalam-dalam dan hembuskannya secara perlahan-lahan. Cuba elakkan diri kita dari membuat sebarang keputusan dalam keadaan tertekan. Sbabnya keputusan itu mungkin dlam kwalan emosi kita semata-mata. Bukan itu sahaja malahan jika tiada perincian yang dibuat dalam keputusan tersebut takut sebarang kemudaratan akan berlaku nanti.


4. Berbuat baik sesama insan

Cuba kurangkan perbuatan dari menyakiti hati orang di sekeliling kita. Lebih baik kita cuba untuk mnceriakan kwan2 dan org2 d'sekeliling kita..supaya kita rsa tenang melihat org laen tenang..cra ni pn leh kurgkn stress..klau x pcaya..try lr..hehe


5. Jadi seorang pemaaf

Memang sukar untuk kita memaafkan seseorg. Tapi itulah yang harus kita lakukan. Hanya dengan cara inilah pasti hati kita akan berlapang dada.


6. Lavender

Bagi yang suka pada aroma terapi minyak lavender amat sesuai sekali untuk meredakan tahap stress. Ini kerna minyak lavender dikenali sebagai herba penenang yang boleh mengurangkan atau mensurutkan stress kita.


7. Kasih Sayang

Terapi yang mudah kita dapat melalui kawan-kawan, anak-anak atau pasangan kita (yang berkahwin), anak saudara, ibu bapa. .Dengan adanya kasih sayang dari mereka-mereka inilah sumber kekuatan kita pasti tidak akan susut kerana sebenarnya kita tidak berseorangan didunia ini.


8. Allah

Ikutilah perintah dan suruhanNYA, tinggalkanlah perkara yang dilarangNYA hayatilah setiap bait-bait ayat dariNYA nescaya anda tidak akan rugi walau sesaat..

9. Ceria

Janganlah bebankan fikiran dengan semua perkara yang ada disekeliling kita setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. So, happy2 lr slalu k. (^_^)

0 comments: